دسته‌بندی نشدهیوتیوب

بهترین استراتژی‌های بازاریابی در کانال یوتیوب

آموزش های یوتیوب

بهترین استراتژی‌های بازاریابی در یوتیوب

 

بهترین استراتژی‌های بازاریابی در یوتیوب

مقدمه ساخت کانال برای بهبود بازاریابی  در یوتیوب

همه ما طرفداران پر‌و‌پا قرص یوتیوب هستیم. این بستر ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد که در نوع خودش بی‌نظیر است. این آمار سایت یوتیوب را بعد از گوگل به محبوب‌ ترین وب‌سایت جهان تبدیل می‌کند. این حجم از محبوبیت و حضور کاربران در این بستر، پتانسیل بالایی برای بازاریابی و کسب ‌و‌کارهای مختلف ایجاد کرده است  که اتفاقا شرکت‌های بزرگی از آن به نفع خود استفاده می‌کنند. اما حقیقت امر این است که ساخت کانال در یوتیوب و تبلیغ محصولات و خدماتتان به‌تنهایی شما را به جایی نمی‌رساند. موفقیت همیشه و همه‌جا به استراتژی نیاز دارد و این دقیقا مسئله‌ای است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم یعنی بازاریابی در یوتیوب می باشد . لذا همراه ما باشید.

منظور از بازاریابی در یوتیوب چیست؟

منظور از بازاریابی برای تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات در یوتیوب می‌تواند شامل تاکتیک‌های مختلفی باشد؛ مثل ساخت ویدیوهای تبلیغاتی منحصر بفرد ، کار کردن با اینفلوئنسرها یا تبلیغات در همین پلتفرم می باشد.

برای بازاریابی کسب و کار خود در بستر یوتیوب باید محتوایی بسازید که مخصوص مشتریان شما باشد. فرقی هم نمی‌کنید کارآفرین جزء باشید یا یک شرکت تجاری بزرگ؛ مشتری از شما محتوای جذاب می‌خواهد. شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد؛ اما اینکه بفهمید مشتری چه می‌خواهد و تناقض خواسته‌هایشان با آنچه شما در سر دارید، چالشی است که بسیاری از مشاغل گرفتار آن می‌شوند.

به‌علاوه، باید مطمئن شوید که ویدیوهای شما به دست افراد درست برسد. یوتیوب یک موتور جستجو است، بنابراین شما باید محتوای خود را برای الگوریتم یوتیوب بهینه کنید، درست مثل سئوی گوگل.

در ادامه قصد داریم چک لیست کاملی برای ساخت کانال در یوتیوب و تبلیغ موفقیت آمیز کسب و کارتان و بهبود بازاریابی  در این پلتفرم جهانی به شما معرفی کنیم.

اولین قدم؛ ساخت کانال در یوتیوب

ابتدا باید یک کانال یوتیوب برای کسب و کارتان راه‌ بیاندازید. حتما می‌دانید که یوتیوب زیرمجموعه گوگل است؛ بنابراین برای ثبت ‌نام در این پلتفرم حتما باید یک حساب گوگل داشته باشید. می‌توانید از حساب‌های قدیمی استفاده کنید یا یک حساب جدید فقط برای مدیریت کسب و کار خود بسازید.

بهترین کار ممکن مدیریت کانال یوتیوب با یک حساب تجاری است، چون حساب تجاری اجازه می‌دهد چندین نفر همزمان کانال یوتیوب را مدیریت و به‌روز کنند، کسی در محل کار از آدرس ایمیل شخصی شما باخبر نمی‌شود و می‌توانید بعدها با کانال‌های یوتیوبی بیشتر تجارت خود را گسترش دهید. بعد از ایجاد حساب نوبت به افزودن اطلاعات «درباره ما» و طراحی ظاهر کانال است؛ یعنی انتخاب تصویر مشحص و  و همچنین یک تصویر مناسب برای پروفایل می باشد . همچنین باید لینک شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایتتان را هم اضافه کنید.

شناسایی مخاطبان هدف بعد از ساخت کانال در یوتیوب

اکنون بعد از ساخت چنل در یوتیوب نوبت به مراحل سخت‌تر می‌رسد. به‌نظر شما مخاطب‌ چه می‌خواهد؟ برای فهمیدن این مسئله باید به دو سوال پاسخ دهید. اول اینکه برای چه کسی ویدیو می‌سازید ودر مرحله بعد اینکه این مخاطبان قبلا در یوتیوب چه محتوایی مشاهده می‌کردند؟

برای شروع بد نیست برخی اطلاعات جمعیت‌شناسی را در مورد یوتیوب داشته باشید. یوتیوب بیشتر از 2 میلیارد کاربر دارد. 77 درصد افراد بین 15 تا 35 سال از یوتیوب استفاده می‌کنند و برخلاف سایر پلت‌فرم‌های اجتماعی، کاربران مسن‌تر هم علاقه خاصی به این بستر نشان می‌دهند. این وب‌سایت بیش از 100 نسخه بومی در تمام کشورهای دنیا دارد.

پس کمی روی تحقیق در مورد مخاطبان خود وقت بگذارید و ببینید این افراد بیشتر چه نوع ویدیوهایی را تماشا می‌کنند؟

بررسی تب Analytics کانال یوتیوب

اگر مدتی است کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کرده‌اید، تب آنالیتیکس (Analytics) را بررسی کنید. با این کار بینش ارزشمندی در مورد آمارهای جمعیت‌شناسی و علایق مخاطبانتان به دست می‌آورید. می‌توانید ببینید چند نفر از طریق جستجو، پست‌های پیشنهادی یا از منابع دیگر ویدیوهای شما را پیدا می‌کنند.

گوش دادن اجتماعی برای یافتن مخاطبان جدید

گوش دادن اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا به‌طور مداوم در پلتفرم‌های اجتماعی، از جمله یوتیوب، ذکر شدن نام تجاری خود یا کلمات کلیدی دیگر را جستجو کنید. اینکه بدانید مردم در مورد شما یا کسب و کارتان چه می‌گویند، راحت‌تر می‌فهمید چه می‌خواهند و می‌توانید از آن به عنوان ایده‌ای برای تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید.

تحقیق در مورد رقیبان خود بعد از ساخت چنل در یوتیوب

سریعترین راه رشد پس از ساخت کانال در یوتیوب این است که بفهمید چه رفتارهایی شما را در میان رقیبان برجسته‌ می‌کند و دقیقا همان‌ها را انجام دهید. کانال‌های رقیبان خود را بررسی کنید و جزئی‌ترین مسائل مربوط به آنان را تجزیه و تحلیل کنید. مواردی مثل:

  • تعداد مشترکین
  • میانگین بازدید هر ویدیو
  • تعداد دفعات ارسال پست
  • کیفیت کلی ویدیو
  • نظرات کاربران
  • مهم‌ترین موضوعاتی که در آن زمینه محتوا تولید می‌کنند

و بعد از خودتان بپرسید:

  • محبوب‌ترین ویدیوهای آن‌ها کدام‌اند؟
  • خود را چطور معرفی می‌کنند؟
  • کلمه مشخص برای برند آن‌ها چیست؟
  • چطور می‌توانیم شرکت خود را از آن‌ها متمایز کنیم؟
  • چه ایده‌هایی برای تولید محتوا به ما می‌دهند؟

سپس تمام یادداشت‌های خود را وارد یک تحلیل SWOT کنید. SWOT مخفف نقاط قوت (Strengths)، نقاط ضعف (Weaknesses)، فرصت‌ها (Opportunities) و تهدیدها (Threats) است. در قدم اول باید مخاطبان خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن افزایش بدهید. بنابراین تعداد مشترکین و بازدیدهای رقبای خود را یادداشت کنید و هر ماه پیشرفت خود را در برابر پیشرفت آن‌ها پیگیری کنید.

تکرار رفتار کانال‌های محبوب خودتان

بعد از ساخت کانال در یوتیوب علاوه بر اینکه باید از رقیبان خود یاد بگیرید، باید یادگیری از سایر کانال‌های یوتیوب موفق که به آنها علاقه دارید را هم فرا گیرید. محتوای این کانال‌ها نباید لزوما با کسب و کار شما مرتبط باشند. وقتی پیگیر محتوای یوتیوب کانال‌های مختلف باشید، بعد از مدتی راحت‌تر می‌فهمید چه رفتاری موثر و چه رفتاری مخرب است. مثلا می‌دانستید کیفیت صدای ویدیوها مهم‌تر از کیفیت خود ویدیوها است؟ بله؛ صدای بی‌کیفیت می‌تواند کاربران را از تماشای ویدیوی شما یا عضویت درکانال یوتیوب‌ تان منصرف کند!

وقتی ویدیوهای دیگر کاربران را می‌بینید، به مواردی مثل تامبنیل ویدیو، جذابیت ظاهری کانال، نحوه لینک‌دهی به پست‌ها یا محصولات، نحوه ویرایش ویدیوها و مسائلی از این دست توجه کنید. چنل‌های خوبی در همین بستر وجود دارند که در زمینه آموزش ویرایش ویدیوها و رشد چنل در یوتیوب فعالیت می‌کنند. این کانال ها با یک جستجوی ساده در اختیار شما قرار می‌گیرند. و در کل با الگوگیری از ان ها به بهبود بازاریابی کانال یوتیوب خود کمک کنید

بهینه‌سازی ویدیوها برای بازاریابی در کانال  یوتیوب

2 میلیارد کاربر یوتیوب هر روز حدود 1 میلیارد ساعت محتوای ویدیویی تماشا می‌کنند. بنابراین خیلی مهم است بعد از ساخت کانال در یوتیوب یاد بگیریم چگونه از الگوریتم یوتیوب برای نمایش ویدیوهای خود استفاده کنیم. اگر با سئو و الگوریتم گوگل آشنایی داشته باشید، یوتیوب هم به روش مشابهی کار می‌کند. فقط یک تفاوت کلیدی دارد و آن مسئله شخصی‌سازی است.

وقتی عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، تقریبا نتایجی به شما نمایش داده می‌شود که به تمام کاربران دیگر در ازای همان جستجو نمایش داده خواهد شد. اما در یوتیوب اینطور نیست. یوتیوب برای نمایش فهرست نتایج مسائلی مثل میزان محبوبیت یک ویدیو در حال حاضر، کلمات کلیدی در عنوان و غیره را هم در نظر می‌گیرد. به همین خاطر هیچوقت صفحه اصلی یوتیوب یا نتایج جستجوی دو کاربر 100٪ شبیه هم نخواهد بود.

این مسئله کاملا گویای اهمیت شخصی‌سازی در این بستراست که به بهتر شدن بازاریابی در یوتیوب کمک شایانی میکند. البته مسائل دیگری هم در سئوی ویدیوهای یوتیوب نقش دارند. در ادامه 6 روش کاربردی بهینه‌سازیپ یوتیوب را بررسی می‌کنیم.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

قبل از بهینه‌سازی ویدیو باید هدف‌تان از بهینه‌سازی را بدانید. تحقیق کلمات کلیدی، عباراتی که مردم برای پیداکردن انواع محتوا استفاده می‌کنند را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید آن را به محتوای خود اضافه کنید. می‌توانید برای تحقیق کلمات کلیدی از Google Keyword Planner استفاده کنید. به علاوه می‌توانید موضوع دلخواه خود را در نوار جستجوی یوتیوب تایپ کنید و ببینید چه ایده‌های در اختیار شما می‌گذارد. اینها دقیقا همان مواردی هستند که کاربران واقعی جستجو می‌کنند.

به محتوای خود کلمات کلیدی اضافه کنید

بعد از ساخت کانال در یوتیوب برای هر ویدیو باید یک کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه کلیدی فرعی داشته باشید. پس از جستجو آنها را به عنوان ویدیو و بخش توضیحات ویدیو استفاده کنید. سعی کنید از کلمه کلیدی اصلی در 3 جمله اول متن ویدیو استفاده کنید و آنها را در برچسب‌های ویدیو بگنجانید.

از تایم‌استمپ استفاده کنید

تایم‌استمپ یا مهر زمانی در یوتیوب شبیه تقسیم ویدیوی به فصل‌های مختلف است. با این کار بینندگان شما می‌توانند به بخش‌هایی از ویدیو که بیشتر به آن علاقه‌مند هستند بپرند. با همین کار ساده شانس ویدیوی شما برای دیده شدن بیشتر می‌شود و در نتیحه به بهبود بازاریابی در یوتیوب کمک شایانی میکند.

توضیحات ویدیو را کامل بنویسید

توضیحات هر ویدیو باید یک بخش منحصر به فرد از چندین جمله جذاب و خوانا داشته باشد که در مورد آن توضیح دهد. فراموش نکنید به وب‌سایت، سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و محصولات یا خدماتی که در ویدیو به آن اشاره کردید حتما اشاره کنید. فراخوان به عمل (کال تو اکشن) را هم فراموش نکنید.

تامبنیل‌های جذابی برای محتوای ویدیویی خود طراحی کنید

تامبنیل‌های سفارشی برای نمایش ویدیوها فوق‌العاده مهم است. این تصویر در کنار عنوان ویدیو تنها چیزهایی هستند که مخاطب قبل از باز کردن ویدیو می‌بیند و تصمیم می‌گیرد آن را تماشا کند یا نه. تامبنیل خوب بسته به خواسته‌های مخاطب شما متفاوت است. حداقل مطمئن شوید که اسکرین شاتی از ویدیوی شما نباشد. از یک عکس یا عناصر هویت برند خود استفاده کنید و متنی اضافه کنید تا بینندگان را جذب کنید.

افزایش بازاریابی در یوتیوب به کمک  نظرات کاربران

یوتیوب یک سایت شبکه اجتماعی است. پس اگر می‌خواهید در آن موفق باشید، مثل یک شبکه اجتماعی با آن برخورد کنید. بعد از ساخت کانال در یوتیوب پاسخ دادن به نظرات بینندگان نشان می‌دهد که شما وارد چنین فضایی شده‌اید تا جامعه خود را بسازید، نه  اینکه صرفا محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید. از طرفی وضعیت ویدیو را برای الگوریتم ارتقا می‌دهد؛ چون هرچه نظرات یک محتوا بیشتر باشد، ویدیو محبوب‌تر به نظر می‌رسد. و همه این ها در نهایت به بهبود بازاریابی در  یوتیوب کمک شایاتی می کند .

آپلود و زمان‌بندی ویدیوها بعد از ساخت چنل در یوتیوب

دیگر به مراحل پایانی ساخت چنل در یوتیوب رسیده‌ایم. می‌توانید ویدیوی تمام‌شده را مستقیما در استودیوی یوتیوب آپلود کنید، آن را فورا منتشر کنید یا برای بعدها زمان‌بندی کنید. برای برنامه‌ریزی زمانی ویدیوها چند نکته را در نظر داشته باشید. اولا اینکه چند وقت یکبار قرار است پست بگذارید؟ یک برنامه روزانه، هفتگی، دو هفته‌ای، ماهانه و غیره انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. سپس به بهترین روز ارسال پست برای مخاطبان خود فکر کنید.

کانال شما چقدر برای جذب فالوور بهینه است؟

در مورد بهینه‌سازی ویدیوهای به صورت مجزا صحبت کردیم. در کنار آن لازم است کل کانال خود را بهینه کنید. مطمئن شوید ظاهر کانال و عکس پروفایل شما نشان‌دهنده برند شما باشد. علاوه بر برندسازی ظاهر چنل، یوتیوب ویژگی‌های دیگری هم دارد که جذب مخاطب و مشترک را آسان‌تر می‌کند:

  • ویدیوهای خود را در فهرست‌های پخشی که بر اساس موضوع سازمان‌دهی شده گروه‌بندی کنید.
  • یک تریلر برای کانال خود بسازید که مثل یک آگهی تبلیغاتی نشان‌دهنده موضوع کانال شما باشد.

حتما دلیلی هست که یوتیوبرهای معروف بعد از ساخت چنل در یوتیوب مدام در ویدیوهای خود از مخاطب می‌خواهند ویدیو را لایک کنند و گزینه سابسکرایب را بزنند. در ویدیوهای خود:

  • از مردم بخواهید در کانال شما مشترک شوند و ویدیوی شما را لایک کنند، نظر بدهند یا آن را به اشتراک بگذارند.
  • فراخوانی برای اقدام (کال تو اکشن) داشته باشید.
  • با مخاطبان خود درگیر شوید. مثلا به آنها بگویید سوالاتشان چقدر برای تولید محتوا الهام‌بخش شما بوده است.
  • بینندگان را به سایر ویدیوهای خود هدایت کنید تا مدت زمان طولانی‌تری در چنل شما بمانند.
  • در تمام محتوا دسترسی کاربر را در اولویت قرار دهید و برای افراد ناشنوا یا کم‌شنوا زیرنویس آماده کنید.
  • حتی می‌توانید ترجمه زیرنویس‌ به زبان‌های مختلف را اضافه کنید تا به مخاطبان چند زبانه خدمات بهتری ارائه کنید یا بازدیدهای بین‌المللی بیشتری به دست آورید.
بازاریابی در یوتیوب
بازاریابی در یوتیوب

برای بهتر شدن بازاریابی در یوتیوب تبلیغات یوتیوب را امتحان کنید

اگر بعد از ساخت کانال در یوتیوب احساس می‌کنید  آنطور که باید رشد نمی‌کنید، تبلیغات یوتیوب را در نظر داشته باشید. بیشتر تبلیغات یوتیوب ویدیویی هستند، اما شما می‌توانید تبلیغات بنری روی ویدیوها یا در وب‌سایتی مختلف داشته باشید. همچنین می‌توانید تبلیغات ویدیویی خود را پس از 5 ثانیه قابل رد شدن یا غیرقابل رد شدن کنید. تبلیغات یوتیوب با پلتفرم گوگل ادز (Google Ads) کار می‌کند و اجرای تبلیغات موفق مستلزم یک استراتژی خاص است. علاوه بر استراتژی کمپین، قبل از اینکه تبلیغات پولی را امتحان کنید، مطمئن شوید که درک کاملی از مخاطبان خود داشته باشید، نام تجاری و توضیحات بصری کانال یوتیوب خود را بهینه کنید و حداقل 5 تا 10 ویدیو آپلودشده داشته باشید تا بازدیدکنندگان جدید بتوانند درک درستی از زمینه فعالیت شما به دست آورند. و به این صورت مطمئن باشید بازاریابی در یوتیوب به بهترین شکل صورت میگیرد .

بازاریابی اینفلوئنسری بعد از ساخت چنل در یوتیوب

اینفلوئنسرهای یوتیوب هر روز بیشتر رشد می‌کنند و در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، مخاطبان آنها بیشتر و بیشتر می‌شود. شاید باورش سخت باشد، اما تعداد سازنده‌های ویدیو که درآمد سالانه آنها بیشتر از 10 هزار دلار است، هر سال 50 درصد رشد می‌کند. با وجود اینکه هر روز پلتفرم‌های اجتماعی جدید ظهور می‌کنند و بستر گرمی برای تبلیغات فراهم می‌کنند، برندهای معتبر هنوز یوتیوب را ترجیح می‌دهند و تقریبا نیمی از برندهایی که قصد استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ را دارند، به سراغ یوتیوب می‌روند.

یوتیوب یک کانال حمایت مالی کلاسیک است و تقریبا 70 درصد خریداران این بستر بعد از تماشای ویدیو تصمیم به خرید محصولات یا خدمات موردنظر می‌گیرند. فقط خاطرتان باشد که درست مثل تمام شکل‌های تبلیغات پولی یا کمپین‌های بازاریابی، بعد از ساخت کانال در یوتیوب بدون انجام کارهای مقدماتی نمی‌توان مستقیما وارد فضای بازاریابی اینفلوئنسری شد:

  • ابتدا مخاطبان خود و اهداف‌تان را شناسایی کنید.
  • اینفلوئنسری انتخاب کنید که با برند شما همسو باشد و برای تولید محتوای با کیفیت به او اعتماد کنید.
  • نتایج خود را بعد از اجرای کمپین تجزیه و تحلیل کنید و یاد بگیرید که دفعه بعد چه کاری را متفاوت انجام دهید.

تجزیه و تحلیل و سازگاری

درست مثل سایر انواع بازاریابی لازم است هر ماه موشکافانه آمارهای چنل یوتیوب خود را دنبال کنید. با استفاده از گزارش‌های داخلی یوتیوب ببینید مخاطبان شما چه چیزهایی را تماشا می‌کنند، چه چیزهایی را بیشتر دوست دارند، بیشتر ترافیک شما از کجا می‌آید و موارد دیگر. سپس از این داده‌های تجزیه و تحلیل برای پیگیری رشد کانال خود استفاده کنید.

هر ماه اعداد مربوط به مشترکین، بازدیدها، مدت زمان مشاهده ویدیوها، ویدیوهای برتر، مدت زمان تماشا، ایمپرشن، نرخ کلیک (CTR) و نمای کلی تجزیه و تحلیل کانال را یادداشت کنید و از آن به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری ماهانه کانال خود استفاده کنید. در مرحله بعدی نوبت به تنظیم استراتژی بازاریابی یوتیوب می‌رسد.

ابزارهای بازاریابی کسب و کار پس از ساخت چنل در یوتیوب

با استفاده از این ابزارها بعد از ساخت کانال در یوتیوب می‌توانید به راحتی نتایج بازاریابی یوتیوبی خود را تحلیل و تقویت کنید:

Mentionlytics برای گوش دادن اجتماعی

با Mentionlytics، ذکر نام برند یا هر کلمه کلیدی تعیین‌شده را در تمام پلتفرم‌های اجتماعی کنترل کنید. با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید نظرات مثبت و منفی دیگر کاربران در رابطه با محتوای خود را بخوانید و پاسخ‌های مناسبی برای هر دو طرف آماده کنید. این برنامه تجزیه و تحلیل کاملی از احساسات کاربران بر اساس گفته‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی در اختیار صاحب کسب و کار قرار می‌دهد.

Channelview Insights برای تجزیه و تحلیل عمیق

بستر یوتیوب یک بخش تجزیه و تحلیل داخلی دارد، اما اگر به دنبال آن هستید که نگاه عمیقی به آمارهای کانال خود داشته باشید، Channelview Insights گزینه مناسبی برای شما است.

این ابزار از داده‌های جمعیتی گرفته تا منابع ترافیک و میزان اشتراک‌گذاری، حال و هوای گوگل آنالیتیکس را تداعی می‌کند.

TubeRanker برای تحقیق کلمات کلیدی

این وب‌سایت رایگان، مکان مناسبی برای  شروع در مورد  تحقیق کلیدواژه‌های پایه است. شما یک کلمه کلیدی را در TubeRanker وارد می‌کنید و حجم جستجوی آن کلمه کلیدی در یوتیوب را به علاوه ایده‌هایی برای کلمات کلیدی دیگر ملاحظه می‌کنید.

کلام آخر در بحث بازاریابی در یوتیوب

در چند سال اخیر، یوتیوب به عنوان یکی از منابع اصلی محتوای سرگرم کننده ظاهر شده و یکی از مهم‌ترین ابزارهای کسب و کارهای مختلف برای بازاریابی در فضای آنلاین بوده است. امروزه بیش از نیمی از تیم‌های بازاریابی از یوتیوب به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند. پس اگر شما هم به دنبال موفقیت در فضای آنلاین هستید، با کمی تلاش و برنامه‌ریزی اصولی می‌توانید مخاطبان هدف خود را در یوتیوب پیدا کنید.

در این مقاله با مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی که باید بعد از ساخت کانال در یوتیوب پیاده کنید تا گامی موفق در جهت رشد کسب و کار خود داشته باشید، آشنا شدیم و امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد.

source : https://blog.hootsuite.com/youtube-marketing


جهت استفاده از خدمات تبلیغات در یوتیوب می توانید از خدمات سایت اندروپی استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا