دسته‌بندی نشده

چطور یک چنل یوتیوب را به یک اکانت برند تبدیل کنیم؟

مقدمه ساخت چنل در یوتیوب

شاید هیچ یک از ما موقع راه‌اندازی چنل یوتیوب خود به تبدیل آن به اکانت برند فکر نکنیم، اما ممکن است روزی به هر دلیلی بخواهیم مالک یا مدیر کانال را تغییر دهیم. می‌دانید که فقط اکانت برند چنین اختیاری به ما می‌دهد. به همین خاطر می‌خواهیم در ادامه آموزش ساخت چنل در یوتیوب و تبدیل چنل به برند را قدم به قدم مرور کنیم. با ما همراه باشید.
تفاوت اکانت برند یوتیوب با حساب‌ معمولی چیست؟
مهم‌ترین فرق اکانت برند یوتیوب با حساب‌ معمولی این است که در اکانت برند امکان تغییر مالک و مدیر اکانت وجود دارد؛ در حالی که حساب معمولی همیشه برای یک فرد با یک آدرس ایمیل مشخص خواهد بود.

نکات مهم قبل از تبدیل چنل به برند

اگر کانال یوتیوب فعلی شما به حساب شخصیتان در گوگل متصل است، می‌توانید آن را به یک اکانت برند متصل کنید. اگر قصد دارید آن را به یک اکانت برند موجود متصل کنید، دقت کنید که آن حساب حتما باید به اکانت گوگل شما متصل باشد و بعد مراحل آموزش تبدیل چنل به برند که در ادامه معرفی می‌کنیم را انجام دهید.
برای آنکه مطمئن شوید حساب برند در یوتیوب دارید یا نه، به آدرس www.youtube.com/account_advanced بروید و اطلاعات حساب خود را در بخش « Account information» بررسی کنید.
با ساخت چنل در یوتیوب و تبدیل آن به یک اکانت برند، ویدیوها، مشترکین، بازدیدها، تعاملات فعلی و همچنین طرح‌بندی کانال همگی تغییر می‌کنند. توجه داشته باشید که برخی از محتواها قابل انتقال نیستند. مثلا URL سفارشی شما، نظراتی که با آن چنل ثبت کرده بودید، پیام‌های ارسالی و دریافتی، برخی از تنظیمات و بج‌ها (نشان‌های) تأیید به هیچ عنوان منتقل نمی‌شوند.

ساخت چنل در یوتیوب و تبدیل آن به برند به‌صورت گام به گام

در ادامه این بخش آموزش تبدیل چنل به برند را بعد از ساخت چنل در یوتیوب مرور می‌کنیم.
1. وارد اکانت YouTube از پیش ساخته خود شوید.
2. روی آیکن اکانت YouTube در سمت راست بالا کلیک کنید و به قسمت «settings» بروید.
3. سپس برای پیاده‌سازی برند خود، روی گزینه «see all my channels or create a new channel» کلیک کنید.
4. در این بخش می‌توانید یک نمای کلی از کلیه حساب‌های مدیریت شده فعلی خود را مشاهده کنید. برای رفتن به مرحله بعدی گزینه «create a new channel» را انتخاب کنید.
5. نام اکانت برند جدید خود را وارد کنید و بعد روی «create» کلیک کنید. حساب برند جدید می‌تواند هم‌نام با چنل یوتیوبی شما باشد. اما موقتا یک نام دیگر برای آن انتخاب کنید تا فرایند تبدیل کاملا انجام شود و بعد تغییر نام را انجام دهید.
6. تبریک! تا اینجا موفق شدید حساب برند خود را ایجاد کنید.
7. وارد بخش تنظیمات شوید و روی گزینه «advanced» کلیک کنید.
8. مرحله بعدی «move your channel to Brand Account» است.
9. حساب مورد نظر را انتخاب کنید.
10. کانال برند را انتخاب کرده و روی «move channel» کلیک کنید. URL کانال شما مثل قبل باقی می‌ماند و تغییر نمی‌کند.
11. انتخاب کنید می‌خواهید چه کسی در این اکانت برند فعال باشد.
12. تبریک! موفق شدید چنل یوتیوبی خود را به یک اکانت برند تبدیل کنید. نگاهی به کانال برند جدید خود بیندازید. این کانال باید همان URL، ظاهر، تعداد ویدیوها، بازدیدها، مشترکین و تعاملات قبلی را داشته باشد. با این تفاوت که اکنون می‌توانید آدرس‌های ایمیل گوگل بیشتری وارد کنید تا چندین نفر روی اکانت برند شما کار کنند.

کلام آخر

در این مقاله به آموزش ساخت چنل در یوتیوب و تبدیل آن به اکانت برند پرداختیم و امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد. تا به حال تلاش کردید حساب یوتیوب خود را به شخص یا شرکت دیگری واگذار کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، خواهشمندیم نظرات و تجربیات خود در مورد روش‌های تبدیل چنل به برند را با ما در میان بگذارید.
کلمه کلیدی: ساخت چنل در یوتیوب


جهت استفاده از خدمات نقد کردن درامد یوتیوب می توانید از خدمات سایت اندروپی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا