یوتیوب

چگونه در سال 2022 یک یوتیوبر شویم؟

چگونه در سال 2022 یک یوتیوبر شویم؟

مقدمه‌ای بر  یوتیوبر در سال 2022

چگونه در سال 2022 یک یوتیوبر شویم؟
چگونه در سال 2022 یک یوتیوبر شویم؟

یک یوتیوبر در سال 2022 چگونه باید باشد؟ برای قرن‌ها، مردم می‌خواستند ثروتمند و مشهور باشند.  قبلاً انجام این کار دشوار بود. هزینه انتشار، تولید موسیقی یا تبدیل شدن به یک سیاستمدار برای بیشتر افراد گران بود. با این حال، عصر اینترنت هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. برای جوانان، آرزو‌ها اغلب حول محور ویدئو شکل می‌گیرد. به ویژه، رویای بسیاری از نسل جوان  این است که یوتیوبر شوند، اما درست مانند هر اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی دیگر در هر پلتفرم دیگری، حداکثر سنی برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در هر پلتفرمی وجود ندارد.

و در حالی که «اینفلوئنسرها» همیشه تأثیر مثبتی برای عموم مردم ایجاد نمی‌کنند، یوتیوبرها به نمادهای فرهنگی عمومی تبدیل شده‌اند. در این مقاله، بهترین نکات خود را در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک یوتیوبر به شما خواهیم گفت. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه در سال 2022 یک یوتیوبر شوید

یوتیوبر به چه کسی گفته می‌‌شود؟ به زبان ساده، یوتیوبر هر کسی است که محتوا را در پلتفرم یوتیوب تولید و منتشر می‌کند. این‌ها افرادی هستند که محتوای اورجینال تولید می‌کنند. هنگامی که یوتیوبر‌ها به اندازه کافی مشترک دریافت کردند، یوتیوب  به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا از کانال‌های خود کسب درآمد کنند. در آن مرحله، یوتیوب تبدیل به یک تجارت برای این افراد می‌شود.

با این حال، برای اکثر کاربران یوتیوب این چیزی بیش از یک شغل است زیرا آن‌ها از کانون توجه لذت می‌برند. برخی حتی مشهور می‌شوند که این یک انگیزه برای تبدیل شدن به یوتیوبر در سال 2022 است. به خاطر داشته باشید که کسب درآمد از طریق YouTube تنها راه کسب درآمد نیست. ما در مورد این روش‌ها در ادامه صحبت خواهیم کرد، اما منابع مالی خارجی نیز وجود دارد. یکی از دلایل اشتیاق مردم به تبدیل شدن به یک یوتیوبر، درآمد بالایی است که این افراد کسب می‌کنند. یک اینفلوئنسر یوتیوب می‌تواند سود زیادی از طریق این پلتفرم کسب کند.

19 گام برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر

به هر دلیلی که می‌خواهید یوتیوبر شوید، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهید تا به موفقیت برسید. خوشبختانه، تجربیات دیگران یادگیری نحوه تبدیل شدن به یوتیوبر و موفقیت در طول زمان را آسان کرده است. دنیای یوتیوب به طور فزاینده‌ای رقابتی است، زیرا افراد زیادی به دنبال مشهور شدن هستند.  در اینجا به 19 گام برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق اشاره می‌کنیم.

گام اول: برنامه ریزی کنید

قبل از اینکه اولین ویدیوی خود را منتشر کنید باید بدانید که برنامه ریزی مهم است، به خصوص در موقعیت‌های بسیار رقابتی اهمیت ویژه‌‌ای دارد.به خاطر داشته باشید که یوتیوبر بودن بیشتر از انتخاب یک موضوع یا ضبط تصادفی ویدیو است. شما باید کانال یوتیوب خود را با یک برنامه ریزی دقیق شروع کنید.

موفقیت خود را تعریف کنید و S.M.A.R.T را تنظیم کنید نمایید. اهداف مخفف S.M.A.R.T   مخفف عبارت Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound   است. یعنی اهداف خاص، قابل اندازه گیری، قابل دسترسی، مرتبط و قابل انجام  در یک زمان مشخص.  به عبارت دیگر تعیین کنید که اهداف شما به عنوان یوتیوبر در سال 2022 چیست؟ چگونه باید این اهداف را پیاده کنید، چگونه با استراتژی کلی شما مطابقت دارند، و بازه زمانی مورد نظرشما چیست؟ علاوه بر این، باید مطمئن شوید که اهداف قابل دستیابی هستند، نه اینکه دور از دسترس باشند. برای مثال جذب یک میلیون مشترک در یک هفته، یک هدف غیر منطقی است و ممکن نیست بتوانید به آن برسید.

گام دوم: جایگاه خود را در یوتیوب و یوتوبر ها  پیدا کنید

به علایق خود تکیه کنید و جایگاه خود را مشخص نمایید. تصمیم گیری در مورد جایگاهشان در یوتیوب، یک تصمیم سخت و مهم است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری نحوه تبدیل شدن به یوتیوبر این است که بفهمید در چه زمینه‌ای می‌خواهید فعالیت و رقابت کنید. علاوه بر این، شما باید زمینه‌ای را انتخاب کنید که شانس موفقیت بالایی دارد. زمینه فعالیت خود را خیلی گسترده نکنید، در غیر این صورت رقابت بیشتری خواهید داشت. در عین حال، جایگاه شما باید چیزی باشد که بتوانید در طول سالیان در آن بمانید و تولید محتوا کنید.

گام سوم: رقبای یوتیوبر خود را پیدا کنید

رقبا را در جایگاه خود بررسی کنید و از آن‌ها الهام بگیرید. برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر خوب، باید روحیه رقابت داشته باشید و در جایگاه خود با دیگران رقابت نمایید. برای رقابت باید با دیگران متفاوت باشید. اما در عین حال، تجزیه و تحلیل رقابت و تعیین اینکه چه چیزی باعث موفقیت رقیبان شما می.شود بسیار مهم است. همه کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند به شما کمک نمی‌کند اما چیزهای زیادی برای یادگیری وجود  دارد تا تبدیل به یک یوتیوبر در سال 2022 شوید. این درس‌هایی که از رقیبان خود می‌گیرید تبدیل شدن به یوتیوبر را برای شما آسان‌تر می‌کند.

گام چهارم: مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. این که چگونه به طور منحصر به فرد از طریق محتوای ویدیویی آن‌ها را سرگرم می‌کنید را تعیین نمایید. بیشتر کانال‌های یوتیوب دارای طیف گسترده‌ای از مخاطبان هستند. به عنوان مثال، هیچ تعریف واحدی از «مد» وجود ندارد. مخاطبان شما ممکن است سن، جنس و سلیقه متفاوتی داشته باشند. بنابراین، ممکن است تصمیم بگیرید که مد را برای تاجران پنجاه ساله در کانال خود معرفی کنید. ممکن است سایر مخاطبان شما نوجوانان، جوانان طرفدار مدل‌های خاص و … باشند که باید مد را برای آن‌ها نیز تعریف کنید. علاوه بر انتخاب مخاطبان هدف، مهم است که بدانید چه نوع محتوای ویدیویی می‌خواهید بسازید. به عنوان مثال، یک یوتیوبر مد ممکن است کفش‌های زیادی را امتحان کند تا آن‌ها را به مخاطبان خود بشناساند.

گام پنجم: برندسازی کنید

نام تجاری شخصی خود را توسعه دهید و با آن یک کانال منحصر به فرد برای خود بسازید. برندسازی شخصی یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید از آن به عنوان یک یوتیوبر استفاده کنید. برخی از یوتیوبر‌ها در نحوه ارائه اطلاعات بسیار ساده عمل می‌کنند. از سوی دیگر، دیگران ممکن است بسیار عجیب و غریب یا غیر متعارف ظاهر شوند. هر چیزی که برای یک برند شخصی انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که در طول زمان در مورد آن ثابت قدم و مصمم هستید. یک یوتیوبر در سال 2022 باید برندسازی شخصی را جدی بگیرد تا موفق شود.

گام ششم: برنامه ریزی زمانی داشته باشید

برای تولید محتوای خود برنامه ریزی کرده و یک برنامه زمان بندی محتوا تهیه کنید یکی از سخت‌ترین بخش‌های یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک یوتیوبر است‌. ایجاد یک تقویم محتوا بسیار در موفقیت شما اثر دارد. به خصوص در ابتدای کار، بسیاری از خلاقان ایده‌های جدید زیادی دارند که نمی‌توانند منتظر بمانند تا به پیاده کردن این ایده‌ها برسند. با این حال، با گذشت زمان، بدیهی‌ترین ایده‌ها استفاده می‌شوند و کار سخت می‌شود. با ایجاد یک تقویم محتوا، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همیشه موضوعی برای تولید محتوا وجود دارد و چیز مهمی را فراموش نمی ‌کنید.

اکنون باید اولین ویدیوی یوتوبر خود را منتشر کنید

اکنون که جایگاه خود را مشخص کرده‌اید و در مورد یک تقویم محتوا تصمیم گرفته‌‌اید، وقت آن است که قسمت سرگرم کننده را انجام دهید.  منظور از قسمت سرگرم کننده، فیلمنامه نویسی و تولید اولین ویدیوی شما است. برای بسیاری از افرادی که یاد می‌گیرند چگونه یک یوتیوبر شوند، رسیدن به این نقطه سخت‌ترین قسمت به نظر می‌رسد. تولید بسیار مهم است زیرا ا محتوای بی کیفیت شانس موفقیت شما را خیلی سریع کاهش می.دهد.

گام هفتم: نام تجاری خود را تعیین نمایید

برای ویدیوی خود برنامه ریزی کنید. صرف نظر از سبک شخصی شما، مهم است که ویدیوهای شما دارای نوعی برند شخصی باشند. یک لوگوی مناسب برای خود طراحی کنید. اگر می‌خواهید ناشناس بمانید از یک لوگوی سنتی و ساده می‌توانید استفاده کنید‌. یوتیوبر در سال 2022 می‌تواند ناشناس بماند یا این که با اسم اصلی خود فعالیت نماید.

گام هشتم: روی تجهیزات مناسب سرمایه گذاری کنید

قدم بعدی شما برای تبدیل شدن به یوتیوبر داشتن تجهیزات مناسب است. اغلب، این کار نسبتاً ساده شروع می شود یعنی می‌توانید با یک تلفن همراه با کیفیت شروع کنید. بسته به جایگاه شما، ممکن است این دستگاه برایتان کافی باشد. با این حال، این احتمال وجود دارد که شما یک سه پایه نیز نیاز داشته باشید، زیرا نگه داشتن دوربین کمی سخت می‌شود. علاوه بر این، می توانید از  یک میکروفون خوب نیز استفاده کنید. نورپردازی و پس زمینه یکی دیگر از تجهیزات لازم است. این تجهیزات گران نبستند.چراغ های حلقه ارزان هستند و همچنین دکوراسیون اتاق هزینه زیادی ندارد‌.

گام نهم: سئو در یوتیوب را جدی بگیرید

بهترین شیوه‌های سئو در یوتیوب را مطالعه و درک کنید. به یاد داشته باشید، یوتیوب خود یک موتور جستجو است زیرا می‌توانید ویدیوها را بر اساس موضوع یا سازنده محتوا جستجو کنید. استفاده از تکنیک‌های سئو مناسب برای شناخته شدن محتوای شما بسیار مهم است. این هم برای جستجوی محتوا و هم برای الگوریتمی که ویدیوهای افراد را بر اساس سابقه مرور آنها توصیه می.کند صادق است. به عبارت دیگر، بدون سئوی مناسب شانس شما برای دیده شدن کم است.

گام دهم: ویدیوی خود را دقیق و مرتبط بسازید

در ساخت ویدیوی خود دقیق باشید. هیچ کس دوست ندارد ویدیو‌های غیر مرتبطی را بیند که او را سرگرم نمی‌کنند. بخشی از چگونگی تبدیل شدن به یوتیوبر در سال 2022 ، تسلط بر هنر محتوای قانع کننده است.

گام دهم: ادیت یاد بگیرید یا یک ادیتور استخدام کنید

اگر می‌خواهید محتوای زیبایی تولید کنید، باید ویدیوهای خود را ویرایش کنید.  تعداد کمی از یوتیوبر‌ها وجود دارند که می‌توانند در اولین تلاش همه چیز را درست انجام دهند،  پس نیاز به ویرایش همیشه احساس می‌شود. اشتباهات و خطاها بخشی از تولید محتوا هستند. خوشبختانه ویرایش ویدئو با نرم افزارهای مدرن نسبتا آسان است. اگر کاربر مک هستید، حتی یک برنامه رایگان روی دستگاه شما وجود دارد که می‌توانید با آن ادیت انجام دهید. با این اوصاف، اگر نمی‌خواهید با ویرایش ویدیو مشکلی نداشته باشید، ادیتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف آن‌ها را پیدا کنید.

گام یازدهم: طراحی thumbnail  مناسب

سه روش وجود دارد که می‌تواند باعث جلب توجه یک تصویر کوچک شود که به عنوان thumbnail  روی کاور ویدیو قرار می‌گیرد‌  اول، می تواند چشم یک بیننده بالقوه را جلب کند. دوم، به مردم کمک می‌کند تا ببینند ویدیوی شما درباره چیست و سوم، thumbnail به مردم دیدی از حال و هوای کلی و برند شما می‌دهد. یکی از تصاویر کوچک پیش‌فرض را از داشبورد ویدیوی یوتیوب  انتخاب کنید یا یکی ایجاد کنید.

گام دوازدهم: ویدیوی خود را منتشر کنید

دکمه انتشار را بزنید. هنگامی که از ویدیویی که ساخته‌اید راضی شدید، زمان انتشار آن فرا رسیده است. یوتیوب  این کار را برای یوتیوبر در سال 2022  آسان کرده‌است. دکمه‌ای در داشبورد وجود دارد کافی است روی آن کلیک کنید تا ویدیوی شما منتشر شود. البته هنوز نمی‌توانید  ویدیو را تماشا کنید. ویدیوی شما باید یک فرآیند بافر و بارگیری را طی کند. شما به سرعت متوجه خواهید شد که چقدر طول می کشد و با توجه به اندازه فایل شما تعیین می‌شود.

گام سیزدهم : کانال یوتیوب خود را در پلتفرم‌های دیگر تبلیغ کنید

وقتی چند ویدیو در کانال خود دارید، وقت آن است که مردم را متقاعد کنید که آن‌ها را تماشا کنند. در حالی که یوتیوب به شما در این مسیر کمک می‌کند‌، خودتان باید از پلتفرم‌های دیگر نیز استفاده کنید. بنابراین، اگر به‌جای نام تجاری با اسم خود پست می‌گذارید، وقتی ویدیویی را منتشر کردید، در فیسبوک آن را تبلیغ کنید. همین امر در مورد سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند.

راه دیگر برای عمومی کردن محتوای خود ساختن یک وب سایت است. انجام این کار با برنامه‌های سازنده ساده مانند Wix   یا استفاده از خدمات جامع‌تر مانند وردپرس آسان است. علاوه بر این که وب‌سایت‌ها راهی عالی برای تبلیغ ویدیوها هستند، روشی عالی برای کسب درآمد از تأثیر یوتیوب شما در حین رشد است. به علاوه، می‌توانید از آن برای آشنایی افراد جدید استفاده کنید.

گام چهاردهم: مقیاس نفوذ در یوتیوبر در سال 2022

در حالی که همه باید از جایی شروع کنند، بخشی از یادگیری نحوه تبدیل شدن به یوتیوبر در سال 2022 ، تسلط بر هنر گسترش است. در حالی که برخی از افراد محتوای شما را از طریق جستجو و توصیه‌های الگوریتم پیدا می‌کنند، شما نمی‌توانید به تنهایی به این موارد تکیه کنید. علاوه بر این، هرچه محتوای بیشتری داشته باشید، پیدا کردن آن برای شما آسان تر است.

گام پانزدهم: به طور منظم ویدیو آپلود کنید

به طور مداوم منتشر کنید تا کانال شما رونق بگیرد. اگر دیر به دیر ویدیوها را منتشر کنید، بعید است که تعداد زیادی دنبال کننده داشته باشید. مردم زمانی در یک کانال می‌مانند که ویدیوهای جدیدی در آن کانال آپلود شود.علاوه بر این، بسیاری از ما اشتراک‌های خود را در کانال‌های مرده و کانال‌هایی که علاقه‌مان به آن‌ها را از دست داده‌ایم پیدا می‌کنیم. از سوی دیگر، پست‌های مکرر شانس شما را برای بازدید و جذب مشترک افزایش می‌دهد.

گام شانزدهم: جامعه یوتیوبر را بشناسید

با جامعه یوتیوب درگیر شوید. تسلط بر نحوه تبدیل شدن به یک یوتیوبر چیزی فراتر از ایجاد و تبلیغ محتوا است. مردم دوست دارند بدانند که کاربران یوتیوب قدردان سوالات و نظرات آن‌ها هستند. پس با مخاطبان خود در ارتباط باشید به علاوه، با کسب درآمد از این نفوذ، تعامل با جامعه شما بخشی از دلیلی خواهد بود که مردم چیزهایی را که شما توصیه می‌کنید خریداری خواهد کرد.

گام هفدهم: از تجزیه و تحلیل یوتیوب کمک بگیرید

از تجزیه و تحلیل یوتیوب استفاده کنید. به عبارت ساده، تجزیه و تحلیل یوتیوب به شما کمک می کند تا ببینید کدام یک از ویدیوهای شما موفق هستند و کدام یک شکست خورده‌اند. علاوه بر این، داده‌های تجزیه و تحلیل به شما می گوید که چه کسی ویدیوهای شما را تماشا می‌کند و چقدر بازدید داشته‌اید. با گذشت زمان، می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود کانال خود به عنوان یک یوتیوبر در سال 2022 استفاده کنید.

گام هجدهم: در عرصه رقابت به روز باشید

با روندهای یوتیوب و همچنین جایگاه خود همراه باشید. فرآیند رقابت شما هرگز به پایان نمی‌رسد. علایق مخاطبان تغییر می‌کند، همان طور که روند تولید محتوا عوض می‌شود. به علاوه، همیشه محصولات جدیدی در حال توسعه و عرضه هستند. اگر این تغییرات را پیگیری نکنید، از رقابت عقب خواهید ماند. در این صورت ممکن است کانال شما از بین برود.

گام نوزدهم: یا سایر یوتیوبر‌ها همکاری کنید

همکاری یک راه عالی برای رشد کانال شما است. در حالی که سایر یوتیوبر‌ها  در جایگاه شما رقبای شما هستند، همکاری و اتحاد می‌تواند به نفع شما باشد. به علاوه، بسیاری از همکاری‌ها می‌توانند برای دو طرف سودمند باشند. یکی از راه‌هایی که ممکن است این اتفاق بیفتد این است که یک یوتیوبر با تجربه از شخصی که هنوز در حال یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک یوتیوبر در کانال خود است دعوت می‌کند. تازه کار از یک استاد یاد می‌گیرد و علاوه بر این، در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد. به نوبه خود، هر دو نفر بازدیدهای بیشتری دریافت می‌کنند.

 چگونه می‌توان از طریق یوتیوبر شدن کسب درآمد کرد؟

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مردم یاد می‌گیرند چگونه یوتیوبر شوند این است که بتوانند درآمد داشته باشند. در حالی که کسب درآمدهای کلان نسبتاً غیر معمول است، یک یوتیوبر در سال 2022 بیشتر هزینه‌های  خود را جبران می‌کند و حتی سود کسب می‌نماید. هم فرصت‌ها و هم پولی که از این ویدیو‌ها به دست می‌آید با کانال رشد می کند.

فروش تبلیغات ابتدایی‌ترین راه برای کسب درآمد از یوتیوب است. در این روش باید شریک یوتیوب شوید. در این صورت، بخشی از درآمد تبلیغاتی که گوگل از افزودن تبلیغات به ویدیوهای شما به دست می آورد، دریافت می کنید تخمین‌های صنعت این است که یوتیوبر‌ها با استفاده از AdSense  در هر بازدید بین یک تا سه سنت درآمد کسب می‌کنند. میانگین درآمد در هر بازدید 1.8 سنت است. این هزینه با گذشت زمان افزایش می‌یابد‌.

محتوای حمایت شده دومین راه کسب در آمد است. همکاری‌های بین برند‌ها می‌تواند بهتر از فروش تبلیغات باشد. یک راه سودآورتر برای کسب درآمد، تولید محتوای حمایت شده است. گاهی اوقات تکنیک مورد استفاده ساده است. این تکنیک به این صورت اجرا می‌شود که یک تبلیغ در یک ویدیو، اغلب در جایی وسط قرار می‌دهید نا مخاطبان شما آن را ببینند. با این حال، روش‌های دیگر خلاقانه‌ار هستند. به عنوان مثال، آموزش‌های یک انتخاب رایج برای مارک‌های مرتبط با سرگرمی، زیبایی و آرایش است. هدیه معمولاً محصول رایگان، هزینه ثابت یا کمیسیون از طریق پیوندها یا کدها است.

روش سوم، فروش محصولات یا خدمات خودتان به عنوان یک یوتیوبر در سال 2022 است. برای یک یوتیوبر واقعا خلاق اغلب فرصتی برای فروش محصولات یا خدمات وجود دارد. ابتدایی‌ترین روش برای انجام این کار، فروش اشتراک در کانال شما است، مانند عضویت در یوتیوب  یا اشخاص ثالث مانند Patreon  . سپس، فرصت‌های دیگری مانند مشاوره یا خط تولید خود شما وجود دارد. وقتی به آن فکر می‌کنید، امکانات این قسمت تقریباً بی پایان هستند.

سخن آخر درباره یوتیوبر در سال 2022

برای تعداد زیادی از جوانان، تبدیل شدن به یوتیوبر یک هدف اصلی زندگی است. این کار سخت است، مگر اینکه بدانید چگونه باید مراحل ذکر شده را با موفقیت طی کنید. برنامه ریزی دقیق و همچنین نظم و انضباط شخصی و تجهیزات مناسب می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانید در کوتاه‌‌تربن زمان ممکن یک یوتیوبر در سال 2022 شوید.


جهت استفاده از خدمات نقد کردن درامد یوتیوب می توانید از خدمات سایت اندروپی استفاده کنید.

source : https://nealschaffer.com/how-to-become-a-youtuber

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا